سوالات متداول خدمات کاربری (مهربانگ)

میزبانی وب ( Web Hosting ) چیست؟

به زبان ساده Web Hosting به سرویس دهنده ای گفته می شود که وظیفه سرویس دهی سایت ها و صفحات وب را به عهده دارد. بجای کلمه Web Hosting از کلمات "Host" ، "Hosting" و در میان فارسی زبانان از کلماتی همچون "میزبانی وب"، "هاستینگ" و یا "هاست" نیز استفاده می شود.

هاست یا هاستینگ چیست ؟

هاست بدین معنا است که شما بتوانید صفحات طراحی شده وب سایت خود را در محلی بر روی اینترنت قرار دهید، به نحوی که مدیریت این فضا به واسطه دسترسی های فراهم شده برای شما ایجاد شود. سپس شما می توانید فایلهای خود را upload یا بارگزاری کنید، آمار مربوط به سایت خود را مشاهده نمائید و تمامی بخشهای سایت، بانک اطلاعاتی و یا ایمیل های تحت دامنه خود را مدیریت کنید.

پهنای باند چیست؟

پهنای باند به میزان اطلاعات رد و بدل شده بین سرور میزبانی وب و بازدید کننده سایت شما گفته می شود. به عنوان مثال اگر در صفحه اصلی شما 4 عكس قرار داشته باشد كه حجم هر كدام از آن عكسها 10 كیلوبایت باشد و همچنین خود صفحه 5 كیلوبایت حجم داشته باشد ، زمانی كه یك كاربر به سایت شما مراجعه میكند 45 كیلوبایت از پهنای باند شما را مصرف خواهد کرد.

ترافیک ماهیانه چیست؟

میزان حجم ارسال و دریافت اطلاعات وب سایت شما در طول یک ماه میلادی است.

برای داشتن سایت به چه مواردی نیاز است؟

برای داشتن یک سایت در گام اول شما می بایست یک نام برای سایتتان انتخاب کنید. برای اینکار باید یک دامنه با نام دلخواه برای خود ثبت کنید. در گام دوم شما باید فضا خریداری کنید که اطلاعات سایتتان را در آن آپلود کنید. به این فضا اصطلاحا هاست گفته می شود.
گام سوم محتوای سایت شماست و اینکه چه سایتی می خواهید داشته باشید. اگر قبلا سایت شما طراحی شده است می توانید اطلاعات سایت خود را در فضای خریداری شده آپلود کنید.

آیا امكان ارتقا خدمات از یك پلان به پلان دیگر وجود دارد؟

بله، شما در هر زمان قادر خواهید بود سرویس هاست خود را که از همان نوع است را ارتقا دهید. مثلا شما میتوانید به پلان های بالاتر ارتقا دهید اما امکان تغییر نوع آن مثلا از هاست لینوکس به سرور مجازی بصورت مستقیم وجود ندارد.

برای ارتقاء سرویس هاستینگ چه هزینه ای باید بپردازم ؟

بر اساس روزهای باقی مانده از سرویس خود تا سرویس بالاتر ما به تفاوت روزهای مانده تا پایان مدت قرارداد قابل پرداخت می باشد.

حجم فضای خریداری شده متعلق به چه سرویس هایی می باشد؟

کلیه محتویات سایت شامل اعم از صفحات وب، بانكهای اطلاعاتی، نامه های الكترونیكی، نرم افزارهای كاربردی، لاگ ها و ... كه بطور مستقیم با وب سایت شما مرتبط می باشند در محدوده حجم فضای هاست شما قرار می گیرند.
با افزایش حجم هر یک از این موارد فضای کمتری در اختیار سایر سرویس ها قرار خواهد گرفت.

پشتیبانی و روند پاسخگویی به تیکت ها به چه صورت است؟

پشتیبانی بصورت آنلاین و از طریق ارسال تیکت بصورت 24 ساعته در7 روز هفته در 365 روز سال می باشد.
در ساعات و روزهای اداری می توانید بصورت تلفنی از خدمات پشتیبانی ما نیز استفاده نمائید. خدمات پشتیبانی ما بر اساس سطح توافق خدمات - SLA ارائه می شود.

برای انتخاب نوع سرویس هاستینگ برای دامنه خود چه معیارهایی را باید در نظر بگیرم؟

میزان فضا را متناسب با حجم سایت ( فایلها ، بانک اطلاعاتی و ... ) می بایست انتخاب نمائید، در صورتی که سایت شما بازدید کننده های زیادی دارد یا در آینده ترافیک بالایی خواهد داشت به پهنای باند (Bandwidth) اختصاص یافته توجه نمائید، به منابع های اختصاص یافته به سرویس میزبانی مورد نظرتان مانند CPU، RAM و .. برحسب نوع طراحی و برنامه نویسی سایت خود توجه نمائید و زبان های برنامه نویسی که در سایت خود استفاده نموده اید می بایست در پنل انتخابی مورد نظرتان پشتیبانی شود، حداکثر سازگاری سایت با سیستم عامل سرویس هاستینگ مورد نظرتان نیز از موارد دیگری است که می بایست در نظر داشته باشید.

نحوه انتقال هاست چگونه است؟

عملیات انتقال سایت شما بصورت رایگان توسط تیم پشتیبانی زاگریو انجام می شود. پس از انتقال اطلاعات خود کافیست NS (کارگزارهای) دامنه خود را به NS های سرویس دهنده جدید تغییر دهید. اطلاعات NS از طریق ایمیل در زمان خرید هاست برای شما ارسال می شود.

برای انتقال هاست به میزبانی مهربانگ چه اقداماتی باید انجام داد؟

کافی است که لینک یک نسخه از Backup اطلاعات خود را برای ما ارسال نمائید یا دسترسی هاست قدیمی خود را از طریق تیکت ارسال کنید. عملیات انتقال را ما برای شما انجام خواهیم داد.

منظور از هاست Reseller یا نمایندگی فروش چیست؟

این سرویس همان سرویس میزبانی وب می باشد با این تفاوت که شما با در اختیار داشتن این پنل فضایی را از ما تهیه نموده اید را بصورت دلخواه و به میزان دلخواه برای مشتریان خود تعریف نموده و از این طریق کسب درآمد نمائید.

دسترسی به پست الکترونیکی سایت از چه طریقی است؟

برای سرورهای لینوکس domain.com/webmail است. پس از زدن دامنه فوق به این صفحه هدایت می شوید:
https://domain.com:2096 (سرورهای cPanel)

آیا می توان تعداد زیر دامین های ، بانك اطلاعاتی و ... را افزایش داد؟

بله، با ارتقای پلن هاست از طریق خرید بسته های جدید هاست بطور خودكار تعداد كلیه موارد فوق افزایش خواهد یافت. چنانچه میزان مورد تقاضای شما در بسته های تعریف شده وجود ندارد لطفا با واحد فروش زاگریو تماس برقرار نمائید.

آیا می توان بر روی یك فضای خریداری شده دامین هایی متفاوتی را مستقر نمود؟

بلی، شما می توانید هر تعداد دامین كه تمایل داشته باشید را ثبت و عینا برروی هاست خریداری شده منتقل نمایید. شما می بایست امکانات سرویس خریداری شده خود را در این خصوص بررسی نمائید.

منظور از Email Forwarding چیست ؟

در صورتی که Email دیگری مانند yahoo, hotmail دارید می توانید Email های دریافتی خود را بصورت اتوماتیک به آن ارجاع (Forward) نمائید .

برای گسترش سرویس هاستینگ خود باید چه کاری انجام دهم ؟

هر زمان که احساس کردید نیاز به گسترش سرویس میزبانی وب‌تان را دارید، زاگریو در همان لحظه امکان ارتقای سرویس شما را فراهم خواهد کرد. برای ادامه کار کافی است درخواست خود را از طریق تیکت به ما ارسال کنید و یا با کلیک بر روی سرویس خود از قسمت ارتقا، بصورت آنلاین و آنی سرویس خود را ارتقا دهید.

مشاوره تلفنی رایگان +98-9365096637