در این مقاله میخواهیم راجع به مسئله ی هزینه های شروع یک کسب و کار چه کسب و کار های موفق و چه کسب و کار های ناموفق صحبت کنیم . در حالت کلی ما دو نوع هزینه برای یک کسب و کار در نظر میگیریم
۱- هزینه هایی که جهت دریافت مجوز های مربوطه و تحقیق راجع به کسب و کار خودتان پرداخت میکنید ( هزینه های راه اندازی )
۲- هزینه هایی که بابت خرید تجهیزات پرداخت میکنید این هزینه ها میتواند از خرید لپ تاپ ، میز ، لوازم تحریر و… باشد تا خرید ماشین آلات صنعتی و اداری و… ( هزینه های سرمایه ای )
خب حالا برویم کسب و کار خود را بین کسب و کار های خدماتی ، آنلاین و سنتی دسته بندی کنیم . شما جزء کدام از این سه دسته هستید ؟
برای شروع اصلا مهم نیست جزء کدام دسته هستید در هر سه صورت باید برای خرید تجهیزات و راه اندازی هزینه هایی را پرداخت نمایید
اصول راه اندازی کسب و کار شخصی
حال اگر بخواهید یک کسب و کار خدماتی مانند لباس فروشی راه اندازی نمایید بسته به نوع بزرگی کارتان نیاز به تجهیزات مناسبی هم دارید تا بتواند شما را در راه رسیدن به هدفتان کمک کند تمامی این ها برای این است تا بتوانید دامنه کارتان را گسترش دهید تا مشتریان شما هر روز بیشتر و بیشتر شود و در کنارش درامد شما نیز افزایش یابد و هر چه این کسب و کار بزرگتر شود میبینید که از نظر زمانی دیگر قادر نیستید همه ی آنها را مدیریت نمایید . پس نیاز به همکار جدید در کسب و کارتان دارید .
پیشنهاد تیم طراحی سایت مهربانگ این است که اگر در اول کار هستید یا کسب و کار خود را شروع کردید نیاز نیست هزینه های خیلی برگی برای رشد کسب و کار خود کنید شما فقط میتوانید با داشتن یک وب سایت هدفمند فروش و درامد بیشتری را تجربه نمایید
هر چقدر کار شما بزرگ باشد نمیتوانید بصورت ۲۴ ساعته کار کنید . اما با داشتن یک وب سایت براحتی میتوانید ۲۴ ساعته فروشگاه خود را باز نگه دارید و مشتریان شما در هر ساعت شبانه روز میتوانند وارد فروشگاه اینترنتی شما شده و از محصولاتتان خرید نمایید .
باید برند سازی کنید
زمانی که تازه فروشگاه لباس فروشی خود را باز میکنید باید دنبال برند سازی باشید تا مشتریان جدیدی پیدا کنید . برند سازی همان هزینه های تبلیغاتی شماست . هزینه های بسیار زیادی که در هیاهوی زندگی مردمان شهر برای پیدا کردن مشتریان جدید گم میشود . هزینه هایی نظیر تبلیغات در کانال ها و پیج های مختلف . هزینه های چاپ تراکت . بنر های شهری و… که در حال حاضر در جوامع امروزی تاثیر پذیری بسار کمی دارند
برای راه اندازی یک کسب و کار کوچک و خانگی شاید هزینه های زیادی پرداخت نکنید اما زمانی که میخواهید یک کسب و کار بسیار بزرگتری را ایجاد نمایید باید مجوز های مربوطه را نیز از مراجع صادر کننده دریافت کنید و بسته به صنفی که میخواهید وارد ان شوید باید هزینه های مریوطه را نیز پرداخت نمایید
اگر در اول راه هستید به دنبال هزینه های زیاد و کسب و کار های بسیار بزرگ نروید و ببینید کدام راه برای شما هینه های کمتری دارد . به دنبال استخدام افراد نروید که در ادامه میخواهند به شما کمک کنند چون در همان اول کار هزینه هایی شامل دستمزد ، بیمه ، مزایا و.. را برای شما در بردارد
شناسایی هزینه ها در کسب و کار
۱- برای شروع یک کسب و کار هزینه هایی را مشخص کنید که برای یک بار پرداخت میکنید . مثلا یک مغازه ی لباس فروشی یک بار هزینه ی دریافت جواز خود را دریافت میکند . یا یک بار برای دکور مغازه ی خود هزینه میکند و تا مدت ها برای آن دیگر هزینه ای پرداخت نمیکند . شاید گاهی اوقات پول بیشتری پرداخت کند اما مطمئن است تا مدت ها پولی دیگر برایش پرداخت نمیکند . تمامی این هزینه ها را یادداشت کرده و بر روی آنها برنامه ریزی کنید
۲- هزینه ای ضروری از دیگر هزینه هاییست که در راه اندازی کسب و کار شما دخیل است . هزینه هایی شامل هزینه های آب ، برق ، گاز ، دستمزد کارگر ، مالیات ، عوارض ، اجاره و… که از جمله هزینه های جداناپذیر از کسب و کارتان است
حالا که تمام هزینه های شروع یک کسب و کار خود را نوشته اید و آنها را بررسی و ارزیابی کرده اید نیازی نیست ولخرجی کنید یا هزینه ای بابت راه اندازی آن نکنید کافیست فقط هوشمندانه تصمیم بگیرید تا انشالله یک کسب و کار پر برکتی را راه اندازی نمایید.💖
برچسب ها : تورم و شروع کار هزینه راه اندازی کار اینترنتی هزینه شروع کار هزینه های شروع کسب و کار